سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ـ در سفارش به هشام : مبادا که حکمت را فرو افکنی و آن را نزد نادانان بنهی . [امام کاظم علیه السلام]
3  خبرهایی داغ داغ از همه چی  4

موج جدید توهین به مقدسات، در سال 88 و همزمان با فتنه آغاز شد و با عبور از ارزش های اساسی انقلاب اسلامی از جمله امام راحل، ولایت فقیه، روز قدس، استکبارستیزی و... در نهایت با جسارت به عزای اباعبدالله، چهره شفاف افراطیون را برای مردم عیان کرد. همین موضوع اساس حماسه تاریخی 9 دی شد تا بساط فتنه انگیزان برچیده شود.

چند سالی این جریان به گوشه ای خزید و دست کم خبری از توهین علنی تندروها نبود تا اینکه با روی کار آمدن دولت یازدهم، افراطیون که گویا میدان جولان خود را فراخ دیده اند، دوباره هجمه به مقدسات را از سر گرفتند. در ادامه به برخی از این توهین ها در یک سال اخیر اشاره می شود:

آبان ماه 92
-شروع فعالیت مجدد این جریان را می‌توان از درج مقاله توهین آمیز در روزنامه بهار دانست. بهار در یادداشتی با عنوان «امام؛ پیشوای سیاسی یا الگوی ایمانی؟» به مناسبت عید غدیر منتشر کرد که در آن، شبهات زیادی درباره دلالت واقعه غدیر خم بر مسأله خلافت و زعامت سیاسی امیرالمؤمنین (ع) مطرح شد.

دی ماه 92 - 
روزنامه «قانون» با انتشار مطلبی با عنوان «بی‌اعتباری شهادت زنان مصداق تبعیض جنسی است» به احکام دین مبین اسلام توهین و قوانین اسلامی را متهم به تبعیض جنسیتی کرد . با این وجود اقدام و موضع گیری مؤثری از جانب دولت برای مقابله با این جریان صورت نپذیرفت.

بهمن ماه 92- 
روزنامه آسمان به سردبیری قوچانی با انتشار یادداشتی به نقل از «داود هرمیداس باوند» از اعضای جبهه ملی حکم اسلامی قصاص را «غیرانسانی» می‌خواند. جبهه ملی هم خرداد ماه سال 60 بیانیه‌ای علیه حکم اسلامی قصاص صادر کرد و ضمن «غیرانسانی» خواندن این حکم الهی، هواداران خود را به شورش علیه آن دعوت کرد که پیرو این بیانیه جبهه ملی، امام خمینی(ره)‌ حکم ارتداد جبهه ملی را اعلام کردند.

اسفند 92 -
مصطفی ملکیان به صراحت قرآن را ساخته پیامبر(ص) دانسته و وجود دروسی مانند معارف اسلامی در دبیرستانها و دانشگاه های کشور را مورد ریشخند قرار می دهد و می‌گوید: "در دانشگاه های اروپا مثل این درسهای عمومی که ما داریم، مثل درسهای معارف ما که خیلی ضرورت دارد (می خندد و حضار نیز می خندند)، آنها به دانشجویان خود تفکر انتقادی می آموزند.... چیزی به نام اسلام وجود ندارد، آن چه هست مسلمین است. غیر از مسلمانان چیزی به نام اسلام وجود ندارد. اسلام یک شبه واقعیت است."

فروردین 93
- نعیمه اشراقی از فعالان اصلاح‌طلب در شبکه اجتماعی ضمن تمسخر یکی از احکام اسلامی نوشت: حکم پیامبر اسلام بی‌ حکمت نیست، چراکه اگر مردی 4 زن داشته باشد، هووها می‌توانند باهم پاسور بازی کنند!

تیر 93- اهانت به «مادر امام زمان» در کتابی با مجوز وزارت ارشاد

مرداد 93- نجفقلی حبیبی، معاون اسبق موسسه حفظ و نشر آثار امام و رئیس اسبق دانشگاه علامه طباطبایی، در برنامه "دیروز امروز فردا" که قصد پرداختن به موضوع «بررسی ضرورت‌های فرهنگی جامعه امروز» را داشت گفت: «سالانه در ایام عاشورا چه پول‌ها که در مملکت خرج می‌شود، اما بازده اینها چقدر است؟ دو نفر گریه می‌کنند و تمام می‌شود!»
 
آبان 93 -
سعید حجاریان به تازگی در روزنامه اصلاح‌طلب آرمان، مقاله‌ای را تحت عنوان «فرهنگ عاشورا، فرهنگ اربعین» منتشر کرد و طی آن مدعی می شود: در فرهنگ اربعین حفظ نظام اصل است و دیدگاه‌های معتقد به بقا و توسعه نظام رشد می‌کند و گسترش می‌یابد. بعد از شهادت خود امام حسین(ع) در تشیع هم همین اتفاق افتاد. یعنی بعد از اربعین، ائمه به تربیت شاگرد و تدارکات سیاسی پرداختند و جهت‌گیری حرکت‌ها بر مبنای محاسبات عقلانی صورت گرفت!

دی ماه 93 -
روزنامه اصلاح طلب "مردم امروز" همسو با اقدام نشریه هتاک فرانسوی و قبح زدایی اهانت به پیامبر اسلام(ص)، با انتشار تصویری از جرج کلونی بازیگر و تهیه کننده آمریکایی در مراسم گلدن گلاب 2015، تیتر «کلونی: من هم شارلی هستم» را برای صفحه نخست خود برگزید.
به نظر می رسد، خط فتنه جدید با هجمه به ارزش های ناب اسلامی و با هدف عادی سازی توهین به مقدسات، آغاز شده است. در این میان برخی از رسانه ها و افراد، آگاهانه به این آتش ضداسلامی دامن می زنند و برخی هم جاهلانه در میدان دشمن بازی می کنند.

اما در هر صورت با توجه به ضرورت وحدت اسلامی در میان مسلمان که با ظهور تکفیریها دو چندان شده است، ضروری به نطر می رسد مسئولان امنیتی و فرهنگی کشور مهره های داخلی این فتنه انگیزی را شناسایی و با آنان برخورد کنند.


¤ نویسنده: احمدی



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

»» منوها
[ RSS ]
[خانه]
[درباره من]
[ارتباط با من]
[پارسی بلاگ]
بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 18
مجموع بازدیدها: 360080
 

»» درباره خودم
 

»»فهرست موضوعی یادداشت ها
 

»» آرشیو نوشته های قبلی
 

»» لوگوی خودم

 

»» اشتراک در وبلاک
 
 

»» دوستان من