سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ذره ای از تکبّر به درون دل کسی راه نیافت، مگر آنکه به همان اندازه از خردش کم شد؛ اندک باشد یا بسیار . [امام باقر علیه السلام]
3  خبرهایی داغ داغ از همه چی  4

به نقل از سایت آمریکایی کانسروتیو وویس، خبرنگار این سایت، در گزارش خود با اشاره به این که آمریکا در حال آماده‌‌سازی برای حمله به ایران نیست، مدعی است که آمریکا در برابر ایران تسلیم شده است.

در تحلیل این سایت خبری آمده است: صرف‌نظر از گزارش سیمور هرش در مورد طرح دولت آمریکا برای انجام عملیات مخفیانه در ایران، باید به این نکته اشاره کرد که دولت بوش نه‌تنها در حال آماده‌سازی خود برای حمله به ایران نیست، بلکه این کشور با توجه به عقب‌نشینی در اجرای برنامه‌های خود در عراق، درواقع در حال تسلیم شدن در برابر ایران و واگذاری عراق به این کشور است.

تحلیل‌گر این سایت خبری در ادامه گزارش خود می‌نویسد: آمریکا به سه دلیل در حال عقب‌نشینی از برنامه‌های خود در عراق است، اول این که این کشور اجازه داده است سهم ایرانیان و کردهای عراقی در عراق افزایش یابد، چرا که حذف عراق به عنوان یک قدرت منطقه‌ای باعث تبدیل ایران به ابرقدرت منطقه شده است.

نکته دوم در این زمینه این است که آمریکا با توجه به دعوت نیروهای ایرانی به خاک عراق، باعث افزایش نفوذ ایران در عراق شده است.

و اما سومین دلیلی که نشان‌دهنده تسلیم آمریکا در برابر ایران است، این است که آمریکا در حال حاضر حملات را بر ضد نیروهای مقاومت درعراق و گروه القاعده رهبری می‌کند، که این به سود ایران است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: اکنون اگر در نظر بگیریم که بوش در مورد مقابله با ایران جدی باشد، وی باید در وهله اول از افزایش اقداماتی که باعث خرسندی ایران می‌شود، جلوگیری کند، و باید ابتدا به نیروهای ایرانی مستقر در عراق حمله کند.

این در حالی است که سیمور هرش در مورد انتشار گزارش خود اشتباه کرده است، چرا که بوش در حال حاضر برنامه‌ای برای حمله به ایران ندارد.

تحلیل‌گر این سایت در بخش پایانی گزارش خود مدعی شده است: البته باید این نکته را در نظر داشت که انتشار این گزارش باعث خوشحالی دولت بوش شده است، چرا که انتشار آن باعث شده است سیاست اصلی بوش برای مقابله با ایران مخفی بماند.


¤ نویسنده: احمدی



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

»» منوها
[ RSS ]
[خانه]
[درباره من]
[ارتباط با من]
[پارسی بلاگ]
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 72
مجموع بازدیدها: 360629
 

»» درباره خودم
 

»»فهرست موضوعی یادداشت ها
 

»» آرشیو نوشته های قبلی
 

»» لوگوی خودم

 

»» اشتراک در وبلاک
 
 

»» دوستان من