سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند ـ عزّوجلّ ـ، پایبندی به برادریِ دیرین را دوست می دارد . پس بر آن، مداومت کنید . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
3  خبرهایی داغ داغ از همه چی  4

هدای ساعی طلا گرفت (جمعه 87/6/1 :: ساعت 10:24 عصر )

با کسب نشان طلای المپیک پکن هادی ساعی پرافتخارترین ورزشکار ایران در المپیک شد

هادی ساعی با قهرمانی خود در پیکارهای وزن سوم المپیک نخستین و آخرین مدال طلای کاروان ?? نفره‌ی ورزش ایران در المپیک بیست و نهم را کسب کرد.

در مسابقه‌ی فینال پیکارهای وزن سوم ساعی در برابر "مائورو سارمینتو" غول ??? سانتی‌متری ایتالیا قرار گرفت و در پایان راند سوم توانست با حساب ? بر ? بر این حریف غلبه کند.

 

ساعی در راند اول با حساب ? - ? از این حریف عقب بود که در راند دوم امتیاز را مساوی کرد و در راند سوم با ارایه‌ی یک بازی مقتدرانه به مقام قهرمانی رسید و دومین مدال طلای متوالی خود در المپیک را کسب کرد.

به این ترتیب هادی ساعی با کسب دو مدال طلا و یک برنز از سه دوره حضور در المپیک پرافتخارترین ورزشکار تاریخ ورزش ایران در بازی‌های المپیک لقب گرفت.

حسین رضازاده با دو مدال طلا، غلامرضا تختی با یک مدال طلا ، دو نقره، محمد نصیری با یک مدال طلا، یک نقره و یک برنز و رسول خادم با یک مدال طلا و دو برنز از افتخار آفرینان ورزش ایران در المپیک بودند.

ساعی تا پیش از رسیدن به فینال "بیستا دیپاک" از نپال را با حساب هفت بر صفر شکست داد. در مرحله‌ی یک چهارم نهایی "ژوگو" از چین را سه بر دو مغلوب کرد.

وی در ادامه در مرحله‌ی نیمه نهایی "راشد احمداف" تکواندوکار آذربایجانی را چهار بر یک پشت سر گذاشت و سرانجام در دیدار پایانی برابر "مائورو سارمینیو" از ایتالیا با حساب ? بر ? پیروز شد و مدال طلای المپیک را از آن خود کرد.

در مسابقات وزن سوم مردان "ژوگو" و "استیون لوپژ" مشترکا سوم شدند. راشد احمداف و آرون کوک در رده‌ی پنجم قرار گرفتند و بیستا دیپاک به همراه سباستین کونان از ساحل عاج جایگاه هفتم را از آن خود کردند.


 


¤ نویسنده: احمدی



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

»» منوها
[ RSS ]
[خانه]
[درباره من]
[ارتباط با من]
[پارسی بلاگ]
بازدید امروز: 17
بازدید دیروز: 72
مجموع بازدیدها: 360642
 

»» درباره خودم
 

»»فهرست موضوعی یادداشت ها
 

»» آرشیو نوشته های قبلی
 

»» لوگوی خودم

 

»» اشتراک در وبلاک
 
 

»» دوستان من