سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] به سخنى که از دهان کسى برآید ، گمان بد بردنت نشاید ، چند که توانى آن را به نیک برگردانى . [نهج البلاغه]
3  خبرهایی داغ داغ از همه چی  4

به رغم آن که زمزمه‌های رد صلاحیت حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده تاکنون تنها در چند سایت اینترنتی دست دوم یا هفته‌نامه بی‌مخاطب مطرح می‌شد؛ آقای حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان نخستین زمزمه رسمی ردصلاحیت خاتمی را سر داد.

شریعتمداری در سرمقاله مفصل امروز دوشنبه کیهان که در زمینه نامزد اصلی اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده نوشته شده است، خاتمی را «نامزد پشت پرده» اصلاح‌طلبان دانست و ابراز عقیده کرد که بقیه افراد مطرح‌شده «سرکاری»! هستند.

کیهان در ادامه به طرح این پرسش پرداخت که «چرا مدعیان اصلاحات از اعلام نظر قطعی و نهایی خود که اجماع روی نامزدی آقای خاتمی است طفره می‌روند و ایشان را فقط به عنوان یکی از چند نامزد مورد نظر معرفی می‌کنند؟» و در پاسخ به این سئوال دو دلیل را مطرح کرد. نخست؛ «پیشگیری از روشنگری اصولگرایان درباره مواضع و عملکرد آقای خاتمی». و دوم؛ نگرانی از ردصلاحیت خاتمی!

آقای شریعتمداری سپس در زمینه ردصلاحیت سید محمد خاتمی نوشت: «مطابق برخی از اخبار موثق آقای خاتمی برای اعلام صریح نامزدی خود با دو نگرانی جدی روبروست. اولین نگرانی آقای خاتمی رد صلاحیت از سوی شورای نگهبان است. این نگرانی از آنجا ناشی می‌شود که متأسفانه برخی از عملکردها و مواضع آقای خاتمی مخصوصاً بعد از پایان دوره ریاست جمهوری ایشان و در سفر به آمریکا و چند کشور اروپایی، با مبانی تعریف شده انقلاب و نظام و در پاره‌ای از موارد با آموزه‌های صریح اسلام مغایرت آشکار داشته است و این موارد از نگاه قانون می‌تواند رد صلاحیت ایشان برای نشستن بر کرسی ریاست جمهوری را درپی داشته باشد و گفتنی است که مطابق قوانین جاری افراد زیادی با کمتر از این موارد رد صلاحیت شده و می‌شوند». 

¤ نویسنده: احمدی



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

»» منوها
[ RSS ]
[خانه]
[درباره من]
[ارتباط با من]
[پارسی بلاگ]
بازدید امروز: 11
بازدید دیروز: 72
مجموع بازدیدها: 360636
 

»» درباره خودم
 

»»فهرست موضوعی یادداشت ها
 

»» آرشیو نوشته های قبلی
 

»» لوگوی خودم

 

»» اشتراک در وبلاک
 
 

»» دوستان من