سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر کس را در مال وى دو شریک است : وارث و حوادث . [نهج البلاغه]
3  خبرهایی داغ داغ از همه چی  4

متانت صفار و عصبانبت سبزها (دوشنبه 88/8/11 :: ساعت 1:41 صبح )

متانت صفار کنترل عصبی سبزها را برهم زد
هرندی: 24 بزرگ‌تر از 13؛ دیکتاتوری را کنار بگذارید

تعدادی از افرادی که با نمادهای سبز، گونی لنگه کفش و لنگه دمپایی، دست‌نوشته‌هایی در حمایت از بازداشت‌شدگان، فحاشی و حمله به تریبون، قصد داشتند مانع از سخنرانی محمدحسین صفارهرندی در دانشگاه خواجه‌نصیر شوند، با متانت و پاسخ‌های قصار وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی روبرو شدند و کنترل عصبی خود را از دست دادند.

صفارهرندی که عصر امروز(یکشنبه) به مناسبت روز 13 آبان به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر در این دانشگاه سخن می گفت، در ابتدای سخنان خود در پاسخ به طرفداران موسوی که شعار «ننگ ما، وزیر فرهنگ ما» را سر می دادند، اظهار داشت: حق با شماست، وزیر ارشاد شما اکنون در خارج از کشور است و تعداد همسرانی که اختیار کرده مایه شرم وی شده و این وزیر ارشاد دولت اصلاحات از ترس همسران و اقوامشان، خود به خارج از کشور پناه برده است. دانشجویان حاضر در سالن در این هنگام با دست زدن سخنان صفارهرندی را تایید کردند.

هنگامی که صفارهرندی قصد داشت سخنان خود را آغاز کند حامیان موسوی با شعار " یاحسین میرحسین " سعی داشتند اجازه ندهند تا صفارهرندی سخنرانی خود را آغاز کند. و صفارهرندی در مقابل این اقدام آنان اظهار داشت: انشاء‌الله خداوند به میرحسین موسوی کمک کند تا وی از این مخمصه خارج شود. وی افزود: این یا حسینی که شما سر می‌دهید همانی است که عده‌ای در کربلا سر می‌دادند تا صدای حسین‌بن‌علی (ع) به گوش کسی نرسد.

حامیان میرحسین موسوی سپس شعار "بسیجی واقعی همت بود و باکری را" سر دادند که صفارهرندی در پاسخ آنها گفت: همین طور است شهدای واقعی همت، باکری و سردار شوشتری بوده‌اند.

وی در ادامه در پاسخ به شعار دانشجویانی که با حضور وزیر فرهنگ شعار «مرگ بر دیکتاتور» سر می دادند، تصریح کرد: دیکتاتور کسی است که می خواهد حق اکثریت را فدای اقلیت کند.

صفارهرندی همچنین در پاسخ به دانشجویانی که شعار «زندانی سیاسی آزاد باید گردد»، گفت: به یک معنایی ما زندانی سیاسی نداریم بلکه زندانی امنیتی داریم و این دو مساله کاملاً با هم متفاوت است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بهتر است این گونه مسائل خارج از جلسات علم و اندیشه مطرح شود، در خصوص 13 آبان تصریح کرد: روز 13 آبان افتخاری بزرگ برای دانشجویان و دانش آموزان این مملکت است.

وی با بیان اینکه اشغال سفارت آمریکا بزرگترین افتخاری است که به نام جوانان این کشور ثبت شده است، گفت: نکته‌ای که شاید تاکنون به آن اشاره نشده این است که اشغال سفارت آمریکا در روز 13 آبان سال 58 برای دومین بار اتفاق افتاد.

این فعال سیاسی توضیح داد: در اوایل اردیبهشت ماه سال 57 گروه هایی از وابستگان چریک های فدایی خلق برای اشغال سفارت آمریکا وارد این سفارت شدند اما وقتی این خبر به دولت موقت و در نهایت امام راحل رسید، فوراً دستور دادند که آنان را از سفارت خارج کنید. این در حالی است که اشغال سفارت آمریکا توسط دانشجویان حتی مورد تایید امام راحل نیز قرار گرفت.

هرندی خاطر نشان کرد: اما وقتی خبر ورود دانشجویان پیرو خط امام در 13 آبان ماه به گوش امام خمینی (ره) رسید ایشان فرمودند این لانه جاسوسی باید اشغال می‌شد. دلیل تایید امام در خصوص اشغال سفارت توسط دانشجویان این بود که این دانشجویان در اولین اطلاعیه‌ خود تاکید کردند که ما دانشجویان مسلمان پیرو خط امام این اشغال را انجام داده‌ایم و خود را با این عنوان معرفی کردند.

وی در ادامه در واکنش به دانشجویانی که با شعار دوربین ها را خاموش کنید، قصد بر هم زدن جلسه را داشتند، گفت: نکند شما نقشه ای دارید و می ترسید که ضبط شود؟ چرا که حتی اگر این دوربین ها نیز خاموش بشود موبایل شخصی افراد را که نمی شود خاموش کرد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود در خصوص اینکه دانشجویان اشغال کننده سفارت آمریکا، خود را دانشجویان پیرو خط امام معرفی کردند، اذعان داشت: این دانشجویان می خواستند ثابت کنند که ما دست نشانده قدرت های استکباری نیستیم بلکه به خاطر علاقه مندی و منافع کشور محل دسیسه‌چینی آمریکا را اشغال کرده‌ایم.

صفارهرندی همچنین در واکنش به اقدام طرفداران موسوی که پشت به تریبون کرده و شعار «یا حسین، میرحسین» و «مرگ بر منافق» و «ما اهل کوفه نیستیم پشت بسیج بایستیم» سر می‌دادند، گفت: شما با این حرکت زشت نمی توانید ادعای مدنیت بکنید.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در ادامه در واکنش به فحاشی حامیان موسوی با شعارهای "مزدور برو گم شو"، "تا احمدی نژاده هر روز همین بساطه" و "مرگ بر دیکتاتور" گفت: پیامتان دریافت شد، ما معنای دیکتاتور را هم فهمیدیم، آیا به نظر شما اینکه رای مردم را بگیرند و تحویل کسانی بدهند که نصف آنان رؤی آوردند، این دیکتاتوری نیست؟!

صفارهرندی با اشاره به اینکه در گذشته اگر کشوری علیه آمریکا صحبت می‌کرد، می‌گفتند وی حامی شوروی است، تاکید کرد: اما در انقلاب اسلامی مشخص است که می‌توان در مقابل هر دو قدرت استعماری جهان ایستاد و این برای اولین بار بود که انقلاب اسلامی ما بدون وابستگی به قدرت‌های دیگر در مقابل استعمارگران ایستادگی کرد و دانشجویان توانستند عدم وابستگی خود را به قدرت‌های استعماری به رخ بکشند.

وی با بیان اینکه بعد از ماجرای 13 آبان دانشجویان ما به حق توانستند آب در لانه مورچگان بریزند و جاسوسان آمریکایی را شناسایی کنند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این امر موجب شد از یاران آمریکا کاسته شده و این یاران سابق به صف دشمنان آمریکا اضافه شوند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه اظهار داشت: آمریکایی که در گذشته در عربستان و کشورهای شیخ نشین حاشیه خلیج فارس 70 درصد طرفدار داشت، اکنون در غربت تنهایی به سر می‌رود و به اعتراف خود آمریکایی‌ها این میزان حمایت در منطقه به 20 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی همچنین در پاسخ به شعار «نه شرقی، نه غربی، دولت سبز ملی» طرفداران موسوی گفت: این شعار انقلاب را تحریف نکنید این شعار ایرانی است و آن را به ضد ایرانی تبدیل نکنید.

وی با تاکید بر اینکه جریان ضد استعماری با اتکا به انقلاب اسلامی و مردم مسلمان توانست طرح‌های آمریکا را یک به یک خنثی کند، خاطرنشان کرد: در اواخر دهه 60 با فروکش کردن التهابات موجود، برخی به سمت شعارهای چپ مارکسیستی و نسخه های بدلی و غیر واقعی از چپ گرویدند و آنان کسانی بود که شعار چپ مازکسیستی را سر می‌دادند اما اکنون به جایی رسیده‌اند که به روشنی از آمریکا جانبداری می‌کنند و در حمایت از استکبار جهانی شعار می‌دهند.

قطعاً روزی از موسوی عبور خواهید کرد

صفار در واکنش به پرتاب لنگه کفش های متعدد از سوی طرفداران موسوی که از قبل برای بر هم زدن جلسه با گونی توزیع شده بود، گفت: شما یاران بی وفایی هستید چرا که یک روز شعار درود بر خاتمی دادید ولی از آن عبور کردید، قطعاً روزی هم خواهد رسید که شما از موسوی عبور می کنید.

صفار هرندی افزود: از دهه 70 کسانی که تا قبل از این شعارهای چپ سر می‌دادند شعارهای خود را به زنده باد آمریکا تبدیل کرده و به طرفداری از اسرائیل پرداختند. بنابراین بعید نیست این افراد بیایند و در روز قدس پرچم زنده باد اسرائیل را در دست بگیرند و شعارهای ننگ‌آوری بدهند که همین شعارها موجب شد کسانی که سنگشان را به سینه می‌زنند از سر دادن این شعارها احساس شرم کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اینگونه حمایت از آمریکا و اسرائیل شرم‌آور است خاطرنشان کرد: سردمداران کنونی معترضین از این شعارها احساس شرم می‌کنند و با این اقدام خود سعی دارند حداقل مواضع قبلی خود را از دست ندهند.

وی ادامه داد: چرا وقتی قرار می شود که شعار مرگ بر امریکا داده شود، شما فوراً شعار مرگ بر روسیه می دهید، ما طرفدار روسیه نیستیم بلکه ما از انقلاب خود دفاع می کنیم.

صفارهرندی افزود: شما که دم از ایران می‌زنید چرا از کسانی که ایران را تحریم می‌کنند دفاع می‌‌کنید؟ شما چرا سنگ دفاع از آمریکا و اسرائیل را به سینه می‌زنید؟ کجای این عمل دوستداری و وفاداری به ایران است.

وی افزود: کسانی که شعار دروغین جانم فدای ایران را سر می‌دهند همان کسانی هستند که در زمان جنگ و هنگامی که همت‌ها و باکری‌ها در صف مقدم مبارزه بودند گرای مناطق حساس کشور را به هواپیماهای عراقی می‌دادند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه، نهضت آزادی را همپیمان منافقین در جنگ تحمیلی خواند و تصریح کرد: نهضت آزادی در زمان جنگ آدرس مناطق حساس کشور را به عراق می‌داد و محل حضور خدمت‌گذاران کشور را به دشمن نشان می‌داد تا دشمن آنها را ترور کند و اکنون کسانی هستند که در لباس ایرانی خود را پنهان کرده اما جنایتکار هستند و سردارانی چون شوشتری را به شهادت می‌رسانند.

وزیر سابقه فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه هر روز برخی از حقایق انقلاب نسبت به گذشته روشن می شود، خاطرنشان کرد: برای شما متاسفم چرا که شما برای چیزی که نسبت به آن علم وآگاهی ندارید، خود را به زحمت می اندازید، در حالی که کافی است در میان آرای ملت خود را خاضع نشان دهید، تا آن موقع طعم شیرین حمایت مردم ایران، ایرانی‌ بودن و عدم وابستگی به قدرت‌های سلطه‌گر را بچشید.

وی در خصوص حضور موسوی و کروبی در انتخابات گفت: کسانی که جسارت و جرات کار انقلابی و جربزه دموکراسی و تن دادن به رأی مردم را ندارند، نباید وارد این عرصه شوند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه میرحسین موسوی دهه 60 وقتی در دهه 80 چهره عوض می‌کند، مشخص است که از چشم مردم می افتد و رأی نمی‎آورد، گفت: شما کافی است که سری به نقاط دور افتاده کشور بزنید تا ببینید که مردم به چه دلیل باز به دولتی که چهار سال همراه آنان در سختی ها بوده، رأی داده اند.

صفارهرندی ادامه داد: شما بخشی از کسانی هستید که رأی متفاوتی داشته اید و رأی شما محترم است اما با یک راه حل ساده ریاضی نیز معلوم است که 13 از 24 کوچکتر است و اگر شما بخواهید ثابت کنید که 13 بزرگتر از 24 است، باید ادبیات حاکم بر ادبیات جامعه جهانی را تغییر دهید.

وی همچنین در واکنش به شعارهای بی‌ادبانه و متعددی که علیه صفارهرندی داده می شد، گفت: شما طاقت ایستادن در برابر خیلی از شعارها را ندارید. شما کسانی هستید که پلاکاردهای ادب‌ پروری را قبل از انتخابات ریاست جمهوری در دست داشتید اما پس از اعلام نتایج طاقت خود را از دست دادید و مشخص شد این عمل شما تعریفی بیش نبود و می‌توان در یک جمله گفت: «ادب دادید و بی‌‌ادبی کردید».

صفارهرندی ادامه داد: می توان شما را دعوت به درس اخلاق کرد، می توان شما را در کلاس اول نشاند و عدد 24 را که بزرگتر از 13 است به شما یادآوری کرد.

صفارهرندی ادامه داد: شما در حال حاضر احساساتی هستید ولی در آینده پشیمان می شوید شما مقصر نیستید بلکه مقصر واقعی کسانی هستند که نفاق را توسعه دادند و عدالت را لگد کوب کردند.

وی افزود: مقصر واقعی کسانی هستند که ویژه خواری کردند و از رانت های مختلف سیاست آفریدند.

تحریک کنندگان شما مدت‌هاست که راه خیانت را پیموده اند

صفارهرندی خطاب به طیف هتاک گفت: شما بالاخره به دامان ملت باز خواهید گشت و تسلیم حقیقت خواهید شد اما کهنه کاران سیاسی که تحریک کننده شما هستند، به آنها امیدی نیست چرا که آنها راه خیانت را مدت‌هاست که پیموده اند.

هرندی با اشاره به اینکه ای کاش موسوی و کروبی نیز فریب آنها را نمی خوردند، گفت: امیدواریم موسوی و کروبی نیز روزی تسلیم حرف حق شوند.

وی ادامه داد: موسوی مهم ترین شعارش در انتخابات قانون گرایی بود و امیدواریم که وی روزی تسلیم قانون شود.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه در پاسخ به شعار طرفداران موسوی که شعار «روحانی واقعی منتظری و صانعی» سر می دادند، گفت: تکلیف منتظری که معلوم است چرا که وی کسی بود که امام او را خلع و برکنار کرد.

وی در ادامه در واکنش به پرتاب لنگه کفش به سوی دانشجویان بسیجی گفت: علائم مدنی شما بر سر دستانتان جلوه گری می کند و اینکه شما پشت به بنده کرده اید و لنگه کفش پرت می کنید. لااقل از خبرنگار عراقی که جرأت داشت و رو در روی بوش لنگه کفش پرت کرد، یاد بگیرید.

صفارهرندی ادامه داد: منطق شما لنگه کفش است و استدلال ندارید، در حالی که من به صورت منطقی در حال گفت‌وگو با شما هستم و شما حتی حاضر نیستید که به اندازه یک لنگه کفش از عقده های شخصی خود بگذرید.

وی همچنین در پاسخ به شعارهایی که وی را دروغگو خطاب می کردند، اذعان داشت: ما دروغگویان واقعی را شناخته ایم، دروغگویان واقعی کسانی بودند که اسم ترانه موسوی را سر دادند و سر قبر خالی نشستند و فاتحه خواندند. دروغگویان واقعی کسانی بودند که در مجلس ختم شرکت می کردند اما بدن میت‌شان در خانه وجود داشت.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم که روزی پیام حق امام و شهیدان و دانشجویان مسلمان پیرو خط امام را بشنوید و بیش از این خود را درد سر نیاندازید.


¤ نویسنده: احمدی



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

»» منوها
[ RSS ]
[خانه]
[درباره من]
[ارتباط با من]
[پارسی بلاگ]
بازدید امروز: 18
بازدید دیروز: 21
مجموع بازدیدها: 360954
 

»» درباره خودم
 

»»فهرست موضوعی یادداشت ها
 

»» آرشیو نوشته های قبلی
 

»» لوگوی خودم

 

»» اشتراک در وبلاک
 
 

»» دوستان من