سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و به فرزند خود حسن فرمود : ] کسى را به رزم خود مخواه و اگر تو را به رزم خواندند بپذیر ، چه آن که دیگرى را به رزم خواند ستمکار است ، و ستمکار شکست خورده و خوار . [نهج البلاغه]
3  خبرهایی داغ داغ از همه چی  4

زنان ایرانی (پنج شنبه 89/3/20 :: ساعت 2:38 صبح )
نظر"رکسانا صابری"درباره زنان ایرانی
رکسانا صابری روزنامه نگار ایرانی – آمریکایی که در سال گذشته و پس از آزادی از زندان به آمریکا بازگشت در مصاحبه ای با وب سایت " آتلانتیک " از زنان ایران به عنوان پیشرو ترین زنان در خاورمیانه نام برد .
صابری که اخیرا کتابی با نام " رکسانا صابری ، بین دو جهان " منتشر کرده است و خاطرات زندگی خود در ایران و آمریکا را در این کتاب تشریح کرده ، در مصاحبه با آتلانتیک درباره وضعیت زنان در ایران گفت:" زنان ایران از بسیاری از حقوق و آزادی های اجتماعی که در کشورهای دیگر خارومیانه از آن خبری نیست ، برخوردارند . زنان ایرانی در سال های اخیر به صورت فعال تری وارد فعالیت ها و عرصه های اجتماعی شده اند. "

وی افزود:" در ایران بیش از 65 درصد ورودی دانشگاه ها را زنان و دختران تشکیل می دهند با این حال از نظر کسب مشاغل اجتماعی و سیاسی هنوز خیلی از مردان عقب تر هستند. "

صابری درباره نقش زنان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری گفت : " زنان در انتخابات سال گذشته در ایران نقش بسیار فعالی بازی کردند و حتی در جریان اعتراضات خیابانی پس از انتخابات نیز نقش زنان کاملا برجسته بود و زنان حتی بسیاری از همسران و برادران و خانواده خود را تشویق به حضور در خیابان می کردند."

با این حال صابری افزود که به لحاظ قانونی و حقوق مدنی، زنان در ایران دارای محدودیت ها و تبعیض هایی هستند که به صورت فعالانه در تلاشند تا حقوق خود را بازیابند .

صابری در پاسخ به سوالی درباره دلایل ترویج عمل جراحی زیبایی بینی در بین زنان ایرانی گفت : " شاید یک دلیل رواج این عمل زیبایی این باشد که زنان در ایران همه اندامشان را می پوشانند و تنها صورت آنها بیرون و بدون پوشش است و از این رو زنان ایرانی مایلند تا همان عضوی از بدنشان که پوشیده نیست در بهترین حالت زیبایی باشد. "

این روزنامه نگار ایرانی آمریکایی در ادامه گفت:" زنان ایرانی بسیار شیک پوش و مجلل هستند و عموما در میهمانی ها و محافل خصوصی روی پوشش و نوع آرایششان بسیار دقت و تاکید دارند و سعی می کنند شیک ترین لباس ها و بهترین آراستگی را داشته باشند. "

صابری در پاسخ به سوالی درباره اینکه : آمریکایی ها چه درسی را می توانند از فرهنگ و سبک زندگی ایرانیان بیاموزند ؟ " گفت : هنر ایرانی ها در زندگی کردن در محدودیت ها و شکوفا کردن استعدادها در عین وجود محدودیت ها و مشکلات فراوان است .

وی افزود : " ایرانی ها در سال های اخیر سعی کرده اند محدودیت ها را با خلاقیت های خاص خودشان دور بزنند و برای معضلات و محدودیت هایی که وجود دارد راهکارهایی پیدا کنند .

صابری هنر دیگر ایرانیان را " خواندن حدیث مفصل از نکات مجمل " می خواند و می گوید که ایرانی ها خیلی خوب و خیلی زود مطالب را درک کرده و با وجود محدودیت های فراوان در اطلاع رسانی آزاد به اخبار و اطلاعات صحیح دسترسی پیدا می کنند .
 

¤ نویسنده: احمدی



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

»» منوها
[ RSS ]
[خانه]
[درباره من]
[ارتباط با من]
[پارسی بلاگ]
بازدید امروز: 11
بازدید دیروز: 32
مجموع بازدیدها: 360778
 

»» درباره خودم
 

»»فهرست موضوعی یادداشت ها
 

»» آرشیو نوشته های قبلی
 

»» لوگوی خودم

 

»» اشتراک در وبلاک
 
 

»» دوستان من