سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، مؤمنِ پیشه ور را دوست دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
3  خبرهایی داغ داغ از همه چی  4

نشریه همت و توهین به رئیس جمهور (یکشنبه 89/4/27 :: ساعت 5:48 عصر )

آگاهان سیاسی از آغاز فتنه جدید می گویند;
ردپای عوامل نشریه همت در پروژه هتاکی به رئیس مجلس

پروژه هتاکی به رئیس مجلس در تجمع اعتراض آمیز دانشجویان در مقابل مجلس، برنامه ریزی شده بود و کسانی که در این برنامه ریزی نقش داشتند شناسایی شدند.

پس از مصوبه سوال برانگیز مجلس در عبور از شورای عالی انقلاب فرهنگی و حمایت از دانشگاه آزاد، جمعی از دانشجویان دانشگاه های تهران به صورت کاملا خودجوش در مقابل مجلس تجمع کردند که این اعتراض آرام دانشجویی باعث شد نمایندگان در طرحی فوریت دار، مصوبه قبلی خود را اصلاح کنند.

با این حال در این تجمع اعتراض آمیز تحرکات مشکوکی صورت گرفت تا شعارهای مرسوم و مطالبه منطقی دانشجویان به توهین و فحاشی علیه رئیس مجلس تبدیل شود.

جمع معدودی که با برنامه ریزی قبلی در میان دانشجویان حاضر شده بودند، با سر دادن شعارهای تند علیه مجلس و لاریجانی تلاش کردند حضور آرام و اعتراضی دانشجویان را منحرف کنند. هتاکی به رئیس مجلس باعث شد تعدادی از نمایندگان حاضر در بین دانشجویان که خود نیز نسبت به عملکرد مجلس اعتراض داشتند، نسبت به برخورد های افراطی هشدار دهند.

شعارهای افراطی مورد استقبال رسانه های خارجی و ضدانقلاب قرار گرفت و این موضوع باعث شد، مقامات بلندپایه نظام از این برخورد تند، گلایه کنند.

اما اخبار تکمیلی خبرنگار ما نشان می دهد که پروژه هتاکی به لاریجانی از قبل برنامه ریزی شده بود. برخی از عوامل و گردانندگان نشریه همت از جمله کسانی بودند که در این پروژه سهم جدی داشتند که اخیرا نیز از سوی مسئولین ذیربط مورد پیگرد قانونی قرار گرفتند.

این نشریه سابقا رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و جمعی از مراجع را مورد اهانت قرار داده بود که پس از اعتراضات سیاسی و رسانه ای به سرعت نشریه آنها جمع آوری شد. گردانندگان نشریه همت پیش از این در سایت خود به سیدحسن خمینی توهین کردند که مورد انتقاد گسترده از جمله روزنامه کیهان قرار گرفت.

اختلاف ایجاد کردن میان سران نظام و اصولگرایان کاملا برنامه ریزی شده دنبال می شود. آگاهان سیاسی در برخی محافل اظهار می دارند که فتنه جدید با محوریت یک جریان انحرافی منتسب به اصولگرایان و با هدف تفرقه ایجاد کردن درحال شکل گیری است.

 توهین به لاریجانی نیز در همین سناریو از پیش طراحی شده بود. 
گفتنی است دانشجویان متعهد در تجمع مقابل مجلس اگرچه به حق نسبت به عملکرد لاریجانی انتقاد داشتند اما هیچگاه انتقاد سازنده خود را با هتاکی، آلوده و منحرف نکردند.


¤ نویسنده: احمدی


آیت الله مکارم و حجاب (یکشنبه 89/4/27 :: ساعت 5:46 عصر )

نظر یک مرجع تقلید درباره آزاد شدن حجاب

  
< type=text/java>
var divFontsArray = new Array("doc_div21","doc_div23","doc_div23 *");
var currentFontSize = 9.5;

function changefSize(Wdo)
{
if (Wdo == "plus")
currentFontSize++;
else if (Wdo == "reset")
currentFontSize = 9.5;
else if (Wdo == "minus")
currentFontSize--;

for (i=0; i var thisObj = $("#"+divFontsArray[i]);
if (Wdo == "reset")
thisObj.css("font-size","");
else
thisObj.css("font-size",currentFontSize+"pt");
}
}

    ?
برخورد با بدحجابی با برخوردهای خشن کارساز نیست. کار فرهنگی و موعظه بهترین روش در این زمینه به شمار می‌رود که بحمدالله همت رهبر معظم انقلاب اسلامی، مجلس شورای اسلامی و دیگر قوا نیز در این جهت معطوف است

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی طی سخنانی در صحن جامع حرم مطهر رضوی، گفت: فاجعه جنایت رضاخان در مسجد گوهرشاد با وجود این همه شهید جای هیچ شک و تردیدی را در مسئله حجاب باقی نمی‌گذارد و نمی‌توان به راحتی از آن عبور کرد.

این مرجع تقلید همچنین اظهار داشت: بدحجابی تبعات فراوانی از جمله تزلزل خانواده‌ها، زیاد شدن فحشاء، به وجود آمدن بچه‌های بی‌سرپرست و گناهان فراوانی برای زن و مرد را در جامعه به همراه خواهد داشت.

ایشان زمزمه بعضی از افراد جامعه را مبنی بر آزاد شدن حجاب خنده‌دار عنوان کرد و افزود: آزاد شدن حجاب، آزادی شراب‌خواری، فحشاء، ربا و گناهان دیگر را موجب می‌شود و دیگر عنوانی از جامعه اسلامی هم باقی نمی‌ماند.

آیت‌الله مکارم شیرازی ترویج امر به معروف و نهی ازمنکر را در جامعه خواستار شد و تصریح کرد: زمزمه‌های آزاد شدن حجاب از سوی افرادی غرب‌زده است و مسئولین باید تمام تلاش خود را در مبارزه با بدحجابی معطوف کنند تا مردم انگ کاستی و طرفداری از لیبرال اخلاقی را به آن‌ها وارد نسازند.

ایشان همچنین برخورد با بدحجابی را با برخوردهای خشن کارساز ندانست و ادامه داد: کار فرهنگی و موعظه بهترین روش در این زمینه به شمار می‌رود که بحمدلله همت رهبر معظم انقلاب اسلامی، مجلس شورای اسلامی و دیگر قوا نیز در این جهت معطوف است.

این مرجع در قسمت دیگری از سخنانش هدف آفرینش موجودات را نیاز خداوند ندانست و گفت: خداوند وجودی بی‌نهایت است و هدف آفرینش موجودات و انسان‌ها، جود و کرم خداوند بر بندگان است.

آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: خداوند برای انسان‌ها هدفی مقرر کرده است و برای رسیدن به این هدف وسایل و امکاناتی مانند بعثت 124 هزار پیامبر و اولیای الهی را فراهم ساخته است.

ایشان در ادامه اظهار داشت: خداوند برای جلوگیری از غفلت به زرق و برق دنیا، واعظانی را قرار داده است که آیات الهی، انبیاء، اولیای الهی و حتی کاخ‌های ویران شده پیشینیان، قبرستان‌ها، تاریخ بشر و برگ پژمرده درختان در پائیز از دسته این واعظان هستند.


¤ نویسنده: احمدی


بازگشت خواننده لس آنجلسی (یکشنبه 89/4/27 :: ساعت 5:44 عصر )

بازگشت یک خواننده لس آنجلسی دیگر

پس از قطعی شدن حضور حبیب محبیان و اخباری دیگر مبنی بر حضور دو خواننده دیگر ساکن لس‌آنجلس در تهران، هفته پیش خبر ورود یکی دیگر از این خوانندگان خارج از کشور به گوش رسید.

قیصر یکی از خوانندگان لس‌آنجلسی است که هفته گذشته در یکی از دفاتر تولید فیلم دیده شد.

این حضور به دلیل دیدار با یکی از کارگردانان سینما بوده، اما نکته جالب اینکه، کارگردان مذکور شناختی از خواننده لس‌آنجلسی نداشته و این معرفی و شناسایی توسط همراهان خواننده و برخی از حاضران دفتر تولید فیلم صورت گرفته است!

بانی فیلم درهمین زمینه نوشت :این اخبار در حالی بار دیگر به گوش می‌رسد که چندی پیش معین و بیژن مرتضوی خبر حضور خود در تهران را تکذیب کرده بودند.


¤ نویسنده: احمدی


فیلم توقیفی جدید وزارت ارشاد (یکشنبه 89/4/27 :: ساعت 5:42 عصر )

آغاز دور جدید رفع توقیف آثار سینمایی مسئله دار!

این فیلم که در زمان خود، بدون مجوز تولید شده است چندی پیش و در آستانه اکران در گروه سینمایی قدس، از اجرای آن ممانعت بعمل آمد، اما پس از چندی و با شرط اکران برای بالای 13 سال این فیلم پس از پایان اکران فیلم"لج و لج بازی" روانه اکران خواهد شد.

در حالیکه فیلم سینمایی"مقلد شیطان" به کارگردانی "افشین صادقی" بدلیل استفاده سطحی از فرایض اجازه اکران نداشت، کارگردان این فیلم، از اکران زود هنگام فیلم مذکور خبر داد.

اکران این فیلم در شرایطی صورت می گیرد که "افشین صادقی" در گفتگویی در زمان معاونت سینمایی دولت نهم(4 سال پیش)، عنوان کرده بود که مسئولان وقت سینمایی علت توقیف را استفاده سطحی از فرایض عنوان کرده اند. 

 این فیلم که در زمان خود، بدون مجوز تولید شده است چندی پیش و در آستانه اکران در گروه سینمایی قدس، از اجرای آن ممانعت بعمل آمد، اما پس از چندی و با شرط اکران برای بالای 13 سال این فیلم پس از پایان اکران فیلم"لج و لج بازی" روانه اکران خواهد شد.

رفع توقیف فیلمهای سینمایی که پس از ایام جشنواره فجر متوقف شده بود، در حالی دوباره از سر گرفته می شود که اکران برخی فیلمهای رفع توقیف شده با واکنشهای متعددی مواجه شده و مسئولین سینمایی هنوز توضیحات قانع کننده ای را در این زمینه ارائه نکرده اند.

گفتنی است فیلمهای "صد سال به این سالها"که تبلیغ رژیم طاغوت است ،"زم هریر" فیلم موهن در حوزه دفاع مقدس و ...در آستانه رفع توقیف و اکران می باشند!


¤ نویسنده: احمدی


فتح الله زاده سرپرست باشگاه استقلال شد (پنج شنبه 89/3/20 :: ساعت 2:59 صبح )

فتح الله زاده سرپرست باشگاه استقلال شد

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی در حکمی علی فتح الله زاده را به عنوان سرپرست موسسه فرهنگی - ورزشی استقلال منصوب کرد.

در حکم علی سعیدلو برای علی فتح الله زاده آمده است: "با توجه به سوابق و تجربیات جنابعالی بدین وسیله به سمت سرپرست موسسه فرهنگی ورزشی استقلال منصوب می شوید. لازم است تا تعیین اعضای جدید هیئت مدیره که به زودی انتخاب خواهند شد نسبت به رسیدگی امور موسسه اهتمام کنید."

در ادامه حکم آمده است: "امید است با استعانت از خداوند متعال و بهره گیری از همکاری تمامی نیروهای توانمند در پیشبرد اهداف ورزشی موسسه استقلال موفق و موید باشید."
 


¤ نویسنده: احمدی


حذف سید حسن توسط نجار (پنج شنبه 89/3/20 :: ساعت 2:58 صبح )

حذف خمینی از نام خانوادگی سید حسن توسط نجار!

یک منبع آگاه نزدیک به سید حسن با تکذیب درگیری فیزیکی نوه امام با وزیر کشور گفت:خبر درگیری و زد و خورد بین یادگار امام راحل و وزیر کشور که نماینده دولت در ستاد برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره) بود به شدت تکذیب می‌شود.

این منبع آگاه اظهار داشت: ایشان تنها هنگامی که وزیر را می‌بینند با خوشرویی به او می‌گوید آقای نجار! من سید حسن خمینی هستم.

این منبع همچنین مدعی می شود که اظهار نظر سید حسن در معرفی خود به این دلیل بوده است که اخیرا نجار وزیر کشور اقدام به حذف نام «خمینی» از نام خانوادگی سیدحسن خمینی کرده بود.

لازم به ذکر است در خصوص ماجرای درگیر فیزیکی در روز 14 خرداد، شاهدان عینی وجود دارند که وجود در گیری را تائید می کنند. ضمن اینکه مضروب هم وجود دارد و معلوم نیست این منبع آگاه چه چیز را تکذیب می کند.

ضمنا مناسب بود این تکذیبیه ها هماهنگ صورت می گرفت چرا که منابع آگاه اطراف محمد علی انصاری! که خود یک طرف دعوا بوده است، هنوز این درگیری فیزیکی را تکذیب نکردند.


¤ نویسنده: احمدی


نظر رهبرانقلاب درباره هاشمی (پنج شنبه 89/3/20 :: ساعت 2:53 صبح )

 

نظر اخیر رهبرانقلاب درباره هاشمی

استاد علی اکبر پرورش 67 ساله چهره نام آشنای سیاست ایران در دهه 60 است که هنوز هم رابطه دوستانه‌ای با بسیاری از مقامات نظام دارد. او علاوه بر تصدی وزارت آموزش و پرورش در دولت‌های شهید باهنر، آیت‌الله مهدوی کنی و میرحسین موسوی، سابقه سه دوره نمایندگی و دو دور نایب رئیسی مجلس را با خود دارد.
در بخشی از سخنان وی آمده است :
• در مقطع قبل از انتخابات، آقای هاشمی رفسنجانی نامه‌ای به رهبرمعظم انقلاب نوشتند که برای بسیاری باورنکردنی و تلخ بود، نظر شما در این مورد این نامه چیست؟ چرا چنین نامه‌ای نوشته شد؟

من آن نامه را تحت تاثیر مستقیم خانواده آقای هاشمی و به خصوص همسر ایشان می‌دانم، آثار حرف‌های تند خانواده و اطرافیان ایشان در نامه معلوم بود، ولی آقا با مدارا با این نامه آقای هاشمی برخورد کردند که البته دلیل هم داشت، امام به آقای خامنه‌ای سفارش کرده بود که مراقب آقای هاشمی باشد. با شناختی که ما داریم کاملا روشن است که آقای هاشمی در این نامه خیلی تحت تاثیر خانواده شان بوده است.

• به نظر شما نقش آقای هاشمی رفسنجانی در حوادث بعد از انتخابات چه بود؟


من در مورد آقای هاشمی همان تعبیری را که خود آقا برای بنده در مورد ایشان داشتند، قائلم. آقا همین اخیرا به بنده گفتند که آقای هاشمی آدم فهمیده‌ای است و باید نگهش داشت و مراقبش بود و از او استفاده کرد. آقای هاشمی از دوستان قدیمی من و مورد احترام من است. خیلی هم خوب قضایا را می‌فهمد اما ما اطرافیانشان را می‌شناسیم. این حرف بنده هم هست آقای هاشمی آدم خوش فهم و خوش درکی است اما اطرافیانش را ما از نزدیک دیده ایم. همین برادر بزرگوارش که صدا و سیما بود. محمد هاشمی یک مدتی از بنده به خاطر تحقیق و تفحص مجلس چهارم از صدا و سیما ناراحت بود. چون من پایه گذار تحقیق و تفحص بودم، عصبانی شده بود. خود آقای هاشمی به من گفت که این طرح تحقیق و تفحص تو کار بی جایی بود. گفتم چرا؟ گفت برای این که دل و روده صدا و سیما را بیرون کشاندی، اما من گفتم که انشالله در آن خیر و منفعتی برای نظام است.

• شما از تأثیر فرزندان ایشان و همسر ایشان را در آن نامه صحبت کردید. درباره نقش خانواده ایشان در حوادث بعد ا انتخابات هم حرف و حدیث زیاد است. شما در این مورد هم اطلاعی دارید؟

من عرضم این است که خانواده ایشان هم یکسان نیستند، یکی آقا محسن است و یکی مهدی. این‌ها با هم فرق دارند. با این که ما از دور این‌ها را دیده‌ایم اما روشن است که مثلا فاطمه با فائزه فرق می‌کند. فاطمه زیاد در مسائل سیاسی وارد نمی‌شود و درگیری سیاسی هم ایجاد نمی‌کند. برعکس فائزه است که خیلی شعار می‌دهد و شلوغ می‌کند. پس اطرافیان آقای هاشمی همه یکسان نیستند.


¤ نویسنده: احمدی


خبری از سیدحسن در این عکس ها نیست (پنج شنبه 89/3/20 :: ساعت 2:48 صبح )

         

تجدید میثاق نمایندگان مجلس با امام وراه امام در حرم امام خمینی(ره)

 

 

                       

                                                     


¤ نویسنده: احمدی


نظر سیدحسن درباره برخورد فیزیکی! (پنج شنبه 89/3/20 :: ساعت 2:42 صبح )

نظر سیدحسن درباره برخورد فیزیکی!

جمعی از اساتید و محققان حوزه با حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی دیدار کردند.

در این دیدار چند تن از اساتید حوزه با محکوم کردن حواشی ایجاد شده در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و اعلام وفاداری به آرمان‌های حضرت امام و بیت ایشان، یادآور شدند: تصور نمی‌شد با گذشت بیست سال از رحلت حضرت امام، بیت آن حضرت و یادگار گرانقدر ایشان در کنار مرقد مطهر امام ودر انظار مهمانان خارجی و نمایندگان رسانه‌های جمعی جهان، این‌گونه مورد بی‌حرمتی قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی نیز در این دیدار با تشکر از اساتید و پژوهشگران حوزه و تقدیر از حساسیت آنان به افکار و اندیشه و موقعیت حضرت امام(ره) این وقایع را با توجه به جایگاه منحصر به فرد حضرت امام و تاثیرگذاری افکار ایشان در موقعیت کنونی قابل پیش‌بینی دانست و گفت: این حرکات موجب روشن شدن اذهان مردم و در نهایت موجب تقویت افکار بلند حضرت امام می‌شود.

وی در این دیدار در پاسخ به پرسش یکی از حاضران نسبت به شایعه برخورد فیزیکی ایشان در حرم مطهر این موضوع را به کلی عاری از واقعیت دانست.


¤ نویسنده: احمدی


زنان ایرانی (پنج شنبه 89/3/20 :: ساعت 2:38 صبح )
نظر"رکسانا صابری"درباره زنان ایرانی
رکسانا صابری روزنامه نگار ایرانی – آمریکایی که در سال گذشته و پس از آزادی از زندان به آمریکا بازگشت در مصاحبه ای با وب سایت " آتلانتیک " از زنان ایران به عنوان پیشرو ترین زنان در خاورمیانه نام برد .
صابری که اخیرا کتابی با نام " رکسانا صابری ، بین دو جهان " منتشر کرده است و خاطرات زندگی خود در ایران و آمریکا را در این کتاب تشریح کرده ، در مصاحبه با آتلانتیک درباره وضعیت زنان در ایران گفت:" زنان ایران از بسیاری از حقوق و آزادی های اجتماعی که در کشورهای دیگر خارومیانه از آن خبری نیست ، برخوردارند . زنان ایرانی در سال های اخیر به صورت فعال تری وارد فعالیت ها و عرصه های اجتماعی شده اند. "

وی افزود:" در ایران بیش از 65 درصد ورودی دانشگاه ها را زنان و دختران تشکیل می دهند با این حال از نظر کسب مشاغل اجتماعی و سیاسی هنوز خیلی از مردان عقب تر هستند. "

صابری درباره نقش زنان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری گفت : " زنان در انتخابات سال گذشته در ایران نقش بسیار فعالی بازی کردند و حتی در جریان اعتراضات خیابانی پس از انتخابات نیز نقش زنان کاملا برجسته بود و زنان حتی بسیاری از همسران و برادران و خانواده خود را تشویق به حضور در خیابان می کردند."

با این حال صابری افزود که به لحاظ قانونی و حقوق مدنی، زنان در ایران دارای محدودیت ها و تبعیض هایی هستند که به صورت فعالانه در تلاشند تا حقوق خود را بازیابند .

صابری در پاسخ به سوالی درباره دلایل ترویج عمل جراحی زیبایی بینی در بین زنان ایرانی گفت : " شاید یک دلیل رواج این عمل زیبایی این باشد که زنان در ایران همه اندامشان را می پوشانند و تنها صورت آنها بیرون و بدون پوشش است و از این رو زنان ایرانی مایلند تا همان عضوی از بدنشان که پوشیده نیست در بهترین حالت زیبایی باشد. "

این روزنامه نگار ایرانی آمریکایی در ادامه گفت:" زنان ایرانی بسیار شیک پوش و مجلل هستند و عموما در میهمانی ها و محافل خصوصی روی پوشش و نوع آرایششان بسیار دقت و تاکید دارند و سعی می کنند شیک ترین لباس ها و بهترین آراستگی را داشته باشند. "

صابری در پاسخ به سوالی درباره اینکه : آمریکایی ها چه درسی را می توانند از فرهنگ و سبک زندگی ایرانیان بیاموزند ؟ " گفت : هنر ایرانی ها در زندگی کردن در محدودیت ها و شکوفا کردن استعدادها در عین وجود محدودیت ها و مشکلات فراوان است .

وی افزود : " ایرانی ها در سال های اخیر سعی کرده اند محدودیت ها را با خلاقیت های خاص خودشان دور بزنند و برای معضلات و محدودیت هایی که وجود دارد راهکارهایی پیدا کنند .

صابری هنر دیگر ایرانیان را " خواندن حدیث مفصل از نکات مجمل " می خواند و می گوید که ایرانی ها خیلی خوب و خیلی زود مطالب را درک کرده و با وجود محدودیت های فراوان در اطلاع رسانی آزاد به اخبار و اطلاعات صحیح دسترسی پیدا می کنند .
 

¤ نویسنده: احمدی


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

»» منوها
[ RSS ]
[خانه]
[درباره من]
[ارتباط با من]
[پارسی بلاگ]
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 15
مجموع بازدیدها: 360404
 

»» درباره خودم
 

»»فهرست موضوعی یادداشت ها
 

»» آرشیو نوشته های قبلی
 

»» لوگوی خودم

 

»» اشتراک در وبلاک
 
 

»» دوستان من